Čeští filmaři právě natáčejí celovečerní hraný snímek Hrana zlomu na pomezí hororu a thrilleru. V jedné z hlavních rolí se objeví Štěpán Kozub. Hrana zlomu je temnou příběhovou mozaikou, v níž je všechno jinak, než se na první pohled může zdát. Podle tvůrců má jít o projekt navýsost autorský a žánrově vyhraněný. Film vstoupí do českých kin na jaře 2021.

Film Hrana zlomu, který se natáčí v České republice, a to především v Ostravě a v Rožnově pod Radhoštěm, sleduje dvě dysfunkční rodiny v hluboké vztahové krizi. Ty propojí nečekané dramatické okolnosti, které je dostanou na pomyslnou „hranu zlomu“, ze které není cesty zpět. Scénář si podle autora lynchovsky pohrává s divákovou schopností vytvářet si domněnky na základě neúplných informací a instinktivním škatulkováním hlavních postav na oběti a pachatele. Struktura vyprávění režiséra Emila Křižky odkazuje k postupům mexického scenáristy Guillermo Arriagy ve filmu 21 gramů nebo Babel.

„Česká kinematografie má bohatou žánrovou tradici, ale dnes od ní ustupuje. Filmem Hrana zlomu chceme ukázat, že i v českém prostředí může vzniknout kvalitní a divácký žánrový film, který bude mít úspěch i v zahraničí. Emil Křižka je samorost a velký objev pro český film,“ říká producent Vratislav Šlajer.

Pro režiséra Emila Křižku jde již o druhou spolupráci se Štěpánem Kozubem, který ztvárnil hlavní roli v jeho krátkometrážním hororu Ruchoth Raoth. Ten Kozubovi v roce 2018 vynesl hlavní hereckou cenu na festivalu nezávislých hororových filmů v Las Vegas. Čtyřiadvacetiletý Štěpán Kozub, už stihl získat nominaci na Cenu Thálie, v roce 2015 dostal Cenu divadelní kritiky v kategorii Talent roku. Televizním divákům je známý ze seriálů Případy 1. oddělení či Místo zločinu Ostrava. V poslední době ho proslavila i improvizační show Tři tygři, která v průběhu koronaviru opustila divadelní prkna a dostala se na internet. Popularitu získal i díky internetovým seriálům sKORO NA mizině a Lajna. Od roku 2018 je uměleckým šéfem ostravského Divadla Mír.

Režisér Emil Křižka, původním vzděláním kamenosochař se zálibou v symbolismu a surrealismu, zároveň výtvarník a autor tzv. knižních trailerů, si zakládá na specifické vizuální atmosféře filmu připomínající zfilmované horory Stephena Kinga. K navození nepříjemné, tísnivé a napínavé atmosféry tak mají dopomoci i speciálně vyrobené rekvizity a audiovizuální efekty.


Share on Myspace

Kultura